Tuesday, August 7, 2012

Janji Yang Dicapati Di Johor

Sebagai warga Johor yang mewah dengan air kalau tidak masakan eksport ke Singapore dengan harga 1000  gelen cuma 3 SEN jer...Sebab tu kakitangan PUB beruntung pasal gaji ikut Dollar Singapore.

Sedangkan kerajaan negeri Johor juga terpaksa menanggung beban hutang yang tinggi untuk disalurkan kepada SAJ sedangkan SAJ adalah sebuah syarikat yang telah pun diswastakan yang sepatutnya mempunyai kewangannya sendiri untuk mengendalikan semua proses pengendalian bekalan air. Kemuncak kepada masalah penswastaan bekalan air di Johor ini adalah dengan satu perjanjian penstrukturan semula perkhidmatan air di Johor yang dibuat dengan Pengurusan Aset Air Bhd. (PAAB) yang merupakan sebuah syarikat perbadanan kerajaan Malaysia.


Masalah air yang kerap berlaku ialah di daerah Kluang dan Batu Pahat yang pernah mengalami krisis air satu masa dulu, kini dan selamanya??? Ni lah timenya kita berubah, jangan mengada nak SELAMANYA.
UMNO TOTOKEAN lu orang mesti ingat, tiada yang kekal melainkan Allah SWT.






Macam tak percaya negeri kuat UMNO ada masalah air. Negeri Timbalan Perdana Menteri pulak tu.

Sebelum ini cukup bising pom pang pom pang dari golongan UMNO/BN hebohkan masalah air di Selangor dan Kelantan.

Sekarang betul-betul kena kat batang hidung. Tak nak pulak bising.

Ulasan dari FB:

JOHOR hadapi krisis air, wow!!! aku tak percaya, bro.... memang tak percaya!! mana boleh Johor hadapi krisis air, yang hadapi krisis air ialah Selangor, apa pasal Johor pula yang jadi 'mangsa'??

Itulah kerja Allah namanya. Buat jahat, aniaya kerajaan negeri yang berkhidmat untuk rakyat, Allah bayar cash.... akhirnya Johor berdepan dengan krisis air. Insaflah.... marilah kita kembali berpolitik secara bersih kerana Allah, bukan berpolitik ala 'yahudi' seperti yang diamalkan oleh UMNO Barisan Nasional.
 - Apek


Yang ni lagi teruk, tengoklah airnya warna apa. Kat negeri mana tu?

Sumber: http://greenboc.blogspot.com/2012/07/apa-johor-menghadapi-masalah-air.html

No comments:

Post a Comment